Core

Balansövningar både med och utan pilateboll. Förbättrar såväl styrka som balans. Effektiv träning av bålmuskulaturen samt bröstrygg. Ger bättre hållning.

Styrka

Styrka är ett tuffare pass där vi använder oss av stepbräda och vikter för att bli starkare i armar, ben och mage.
Meditation

Genom meditation ökar du din medvetenhet om vem du är både fysiskt, känslomässigt, mentalt och spirituellt. Att meditera hjälper dig att släppa uppdämd stress och undertryckta känslor. Målet är att uppleva en inre stillhet och en känsla av att vara en del av en större helhet.

Funktionell fysträning

Tuff styrkepass där kroppens muskler tränas genom funktionella övningar. Funktionell träning innebär många muskler som samspelar i en naturlig rörelse.

Pilates

Pilates är en skonsam men effektiv träningsform. Genom mjuka kontrollerade och samtidigt långsamma rörelser tränar du upp såväl styrka som rörlighet. Pilates stärker din mentala närvaro och din kroppsmedvetenhet. Ökar rörlighet och styrka i mage, ryggrad och bäcken. Ger bättre hållning.

Yoga

Enkla övningar i lugnt tempo med avslappning under passet. Den passar de flesta eftersom rörelserna går att anpassa efter varje individ.

PowerYoga
Övningar i lite högre tempo som ökar balans, fokus och styrka i kroppen. Fokus ligger på den fysiska kroppen som renas, stärks, stretchas och balanseras.

Ashtanga Vinyasa Yoga

Högt tempo. Fler asanas (övningar) och aningen mer komplicerade än PowerYoga. Kraftfull dynamisk yogaform där vi med andning och rörelse arbetar med hela kroppen för att uppnå balans, flexibilitet, starkare och smidigare muskler. Fler asanas (övningar) och aningen mer komplicerade än PowerYoga. Kraftfull dynamisk yogaform där vi med andning och rörelse arbetar med närvaroträning ger mer självkännedom och medvetenhet.

Legs & Backs

Fokus för denna träning ligger i att starka och utveckla benmuskulaturen. Vi kör knäboj, utfall och andra övningar för benen. Det finns också en handfull bra övningar med skivstång för att ge benen en paus med du kör överkroppen. Även om fokus är på benen, är detta program en träning för hela kroppen.


Plyometrics

Intensiv kardioträning. Med över 30 explosiva hoppar kommer du att inte spendera mycket tid på golvet. Detta program hjälper dig att förbättra din prestationsförmåga, så att du blir båda starkare och rörligare.


Fakiren

Styrka/konditionögt tempo.

Vi har inställda pass :

De schemalagda passen är för tillfället inställda under en kort period då ZENS byter ägare. Träningskunder kommer att få korten förlängda med anledning av detta. Hoppas på överseende och förståelse av detta. Gymmet går att besöka som vanligt.